Gofry dietetyczne wg diety Dukana

gofry dla alergikówMarzysz o pięknej sylwetce? Chcesz schudnąć? Nawet jeśli jesteś na restrykcyjnej diecie możesz pozwolić sobie na jedzenie gofrów! Niewiarygodne? A jednak! Odpowiednio przyrządzone okazują się bardzo smaczne, chrupiące a na dodatek lekkie i nietuczące. 

Dietetyczny deser wymaga sprawdzonej, ale innej niż zwykle, receptury. W przypadku gofrów light o dobry przepis jest dosyć trudno. Te, które znajdujemy w Internecie często niewiele mają wspólnego ze zdrową żywnością czy małą liczbą kalorii. Tym, którzy chcieliby szybko i tanio przyrządzić delikatne i lekkostrawne a równocześnie pyszne, puszyste gofry, podajemy kilka propozycji. Wszystkie je łączy jedna cecha: są bezcukrowe.

Naturalne, niskotłuszczowe gofry
Cechą charakterystyczną tych gofrów jest niewielka zawartość tłuszczów. Nasiona lnu czy mąka razowa, stosowane do przyrządzania przysmaku, są nie tylko zdrowe ale  i świetne na odchudzanie.

Składniki: szklanka mąki pszennej razowa, 1/2 szklanki siemienia lnianego, pół szklanki kiełków pszenicy, 1/4 szklanki startych jabłek, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 jajka, 1,5 szklanki wody, szczypta soli.

Sposób przyrządzenia: mąkę, siemię, kiełki i proszek przesiać do miski. Białka ubić z solą, dodać do nich wodę i mus jabłkowy i wymieszać. Wszystko to wlać do miski z mąką. Mieszać do uzyskania jednolitej masy. Wlewać po trochę ciasta do gofrownicy i piec aż gofry będą miały złocisty kolor.

Gofry Dukana stosowane w diecie proteinowej
Pewnie nie raz słyszeliśmy o cudownej diecie, podczas której nie czujemy sie głodni i nie musimy wykonywać morderczych ćwiczeń fizycznych. Co więcej, możemy bez „wyrzutów sumienia” spożywać takie przysmaki jak gofry, oczywiście odpowiednio przygotowane.gofry dla odchudzających się

Składniki na 4 porcje: 150 g owsianych otrębów (1 opakowanie), 2 łyżki otrębów pszennych, szklanka jogurtu naturalnego (0%), 2 jajka, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki parafinowego oleju.

Wykonanie: otręby (nie płatki owsiane!) zmielić, białko ubić, wymieszać dokładnie wszystkie składniki. Ciasto powinno wyjść nieco gęstsze niż w przypadku standardowych gofrów. Pieczemy je ok.4-5 minut aż się zarumienią.

Gofry czosnkowe
Są specyficzne w smaku, dlatego nie wszyscy muszą je lubić. Zawierają dosyć dużą ilość czosnku, który jest zdrowy i posiada świetne właściwości oczyszczające organizm.

Składniki: 5 gałązek bazylii, 6 ząbków czosnku, łyżka oliwy z oliwek, szklanka jogurtu naturalnego, 2 jajka, szklanka mąki pszennej razowej, szczypta soli.

Wykonanie: czosnek drobno posiekać i pomieszać z oliwą (tworząc oliwę czosnkową), utrzeć jajka z olejem czosnkowym, dodać mąkę, jogurt, sól i skrojoną bazylię. Dokładnie wymieszać.